Podajte sťažnosť na súd

Je dôležité, aby ste mali a udržali si dôveru v súdnictvo. Z tohto dôvodu môžete podať sťažnosť, ak máte pocit, že vás súd alebo zamestnanec súdu nespracoval správne. Mali by ste poslať list rade tohto súdu. Musíte to urobiť do jedného roka od incidentu.

Podajte sťažnosť na súd

Obsah reklamačného listu

Ak máte pocit, že s vami zamestnanec alebo sudca súdu, odvolacieho súdu, odvolacieho tribunálu pre obchod a priemysel (CBb) alebo ústredného odvolacieho súdu (CRvB) s vami nezaobchádzali tak, ako by ste mali, môže podať sťažnosť. Môže to byť napríklad v prípade, ak budete musieť príliš dlho čakať na odpoveď na váš list alebo na vybavenie vášho prípadu. Alebo ak máte pocit, že vás neoslovil jeden alebo viac ľudí pracujúcich na súde alebo spôsob, akým vás niekto na súde oslovil. Sťažnosť sa môže týkať aj tónu, znenia alebo podoby písmen alebo neposkytovania informácií, poskytovania informácií príliš neskoro, nesprávnych informácií alebo neúplných informácií. Takmer vo všetkých prípadoch musí ísť sťažnosť o vás. Nemôžete sa sťažovať na to, ako súd jednal s niekým iným; to musí urobiť táto osoba. Pokiaľ nepodáte sťažnosť v mene niekoho, nad kým máte oprávnenie alebo poručníctvo, napríklad vaše maloleté dieťa alebo niekto, kto je v jeho opatrovníctve.

POZNÁMKA: Ak nesúhlasíte s rozhodnutím súdu alebo s rozhodnutím súdu pri riešení vašej veci, nemôžete na neho podať sťažnosť. Toto by sa malo uskutočniť prostredníctvom iného postupu, napríklad podaním odvolania proti rozhodnutiu.

Podanie sťažnosti

Svoju sťažnosť môžete podať na súde, na ktorom sa koná vaša žaloba. Musíte to urobiť do jedného roka od incidentu. Svoju sťažnosť by ste mali poslať predstavenstvu príslušného súdu. Väčšina súdov umožňuje podať sťažnosť digitálne. Ak to chcete urobiť, navštívte stránku www.rechtspraak.nl a v ľavom stĺpci pod nadpisom „k súdu“ vyberte možnosť „Mám sťažnosť“. Vyberte príslušný súd a vyplňte digitálny formulár sťažnosti. Tento formulár potom môžete zaslať súdu e-mailom alebo obyčajnou poštou. Sťažnosť môžete tiež podať súdu písomne ​​bez tohto formulára. Váš list musí obsahovať nasledujúce informácie:

  • oddelenie alebo osoba, na ktorú máte sťažnosť;
  • Dôvod, prečo sa sťažujete, čo sa presne stalo a kedy;
  • vaše meno, adresa a telefónne číslo;
  • tvoj podpis;
  • prípadne kópie dokumentov týkajúcich sa vašej sťažnosti.

Vybavenie sťažnosti

Po prijatí vašej sťažnosti najskôr skontrolujeme, či je možné ju vybaviť. Ak to tak nie je, budete o tom informovaní čo najskôr. Môže sa tiež stať, že za vašu sťažnosť zodpovedá iný orgán alebo iný súd. V takom prípade súd, ak je to možné, postúpi vašu sťažnosť a bude vás o tomto postúpení informovať. Ak máte dojem, že vašu sťažnosť je možné ľahko vyriešiť, napríklad prostredníctvom (telefonického) rozhovoru, súd vás čo najskôr kontaktuje. Ak je vaša sťažnosť vybavená, postupuje sa takto:

  • Správa súdu informuje osobu (-y), na ktorú (-é) sa sťažujete;
  • V prípade potreby budete požiadaní o poskytnutie ďalších informácií o udalosti;
  • Následne vedie súdna rada vyšetrovanie;
  • V zásade dostanete príležitosť ďalej vysvetliť svoju sťažnosť rade súdu alebo poradnému výboru pre sťažnosti. Osoba, ktorej sa sťažnosť týka, nikdy nebude vybavovať sťažnosť sama;
  • Napokon rozhodne súdna rada. O tomto rozhodnutí budete informovaní písomne. Spravidla sa tak deje do 6 týždňov.

Máte nejaké otázky v dôsledku tohto blogu? Potom prosím kontaktujte Law & More. Naši právnici vám radi poradia.

zdieľam
Law & More B.V.