Povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca podľa zákona o pracovných podmienkach

Nech už robíte akúkoľvek prácu, základnou zásadou v Holandsku je, že každý by mal byť schopný pracovať bezpečne a zdravo. Vízia tohto predpokladu je, že práca nesmie viesť k fyzickým alebo duševným chorobám a už vôbec nie k smrti. Túto zásadu v praxi zaručuje zákon o pracovných podmienkach. Tento zákon je preto zameraný na podporu dobrých pracovných podmienok a prevenciu chorôb a práceneschopnosti zamestnancov. Si zamestnavatel? V takom prípade je starostlivosť o zdravé a bezpečné pracovné prostredie v súlade so zákonom o pracovných podmienkach v zásade na vás. Vo vašej spoločnosti musíte mať nielen dostatočné znalosti o zdravej a bezpečnej práci, ale musíte tiež dodržiavať pokyny zákona o pracovných podmienkach, aby ste predišli zbytočnému nebezpečenstvu pre zamestnancov. Si zamestnanec? V takom prípade sa od vás očakáva niekoľko vecí aj v súvislosti so zdravým a bezpečným pracovným prostredím.

Povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca podľa zákona o pracovných podmienkach

Povinnosti zamestnanca

Podľa zákona o pracovných podmienkach je za pracovné podmienky v konečnom dôsledku zodpovedný zamestnávateľ spolu so svojím zamestnancom. Ako zamestnanec preto musíte prispieť k vytvoreniu zdravého a bezpečného pracoviska. Presnejšie povedané, ako zamestnanec ste z hľadiska zákona o pracovných podmienkach povinní:

  • správne používať pracovné zariadenie a nebezpečné látky;
  • nemeniť a / alebo odstrániť ochranné prvky na pracovnom prostriedku;
  • správne používať osobné ochranné prostriedky / pomôcky poskytnuté zamestnávateľom a uložiť ich na príslušnom mieste;
  • spolupracovať na organizovaných informáciách a pokynoch;
  • informovať zamestnávateľa o pozorovaných rizikách pre zdravie a bezpečnosť v spoločnosti;
  • v prípade potreby pomáhať zamestnávateľovi a iným odborným osobám (napríklad preventistovi) pri plnení ich povinností.

Stručne povedané, musíte sa správať zodpovedne ako zamestnanec. Robíte to bezpečným používaním pracovných podmienok a bezpečným vykonávaním svojej práce, aby ste neohrozili seba a ostatných.

Povinnosti zamestnávateľa

Aby ste mohli zabezpečiť zdravé a bezpečné pracovné prostredie, musíte ako zamestnávateľ dodržiavať politiku zameranú na čo najlepšie pracovné podmienky. Zákon o pracovných podmienkach stanovuje smerovanie tejto politiky a pracovných podmienok, ktoré sú v súlade s touto politikou. Napríklad politika pracovných podmienok musí v každom prípade pozostávať z a inventarizácia a hodnotenie rizík (RI&E), Ako zamestnávateľ musíte písomne ​​uviesť, aké riziká predstavuje práca pre vašich zamestnancov, ako sa tieto riziká pre zdravie a bezpečnosť riešia vo vašej spoločnosti a ku ktorým rizikám vo forme pracovných úrazov už došlo. úradník pre prevenciu pomáha vám pri zostavovaní a hodnotení rizík a poskytuje rady týkajúce sa dobrej politiky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia. Každá spoločnosť musí vymenovať aspoň jedného takého preventistu. Toto nesmie byť niekto zvonka spoločnosti. Zamestnávate 25 alebo menej zamestnancov? Potom môžete pôsobiť ako preventívny pracovník sami.

Jedným z rizík, ktorým môže čeliť každá spoločnosť zamestnávajúca zamestnancov, je absencia. Podľa zákona o pracovných podmienkach teda ako zamestnávateľ musíte mať a politika neprítomnosti v chorobe, Ako vy ako zamestnávateľ riešite absencie, keď sa vyskytujú vo vašej spoločnosti? Odpoveď na túto otázku by ste mali zaznamenať jasným a primeraným spôsobom. Aby sa však znížila pravdepodobnosť uskutočnenia takéhoto rizika, je vhodné mať a pravidelné prehliadky zdravia pri práci (PAGO) uskutočňované vo vašej spoločnosti. Počas takéhoto vyšetrenia urobí podnikový lekár inventár, či sa u vás neobjavujú zdravotné problémy z dôvodu práce. Účasť na takomto výskume nie je pre vášho zamestnanca povinná, ale môže byť veľmi užitočná a môže prispieť k zdravému a vitálnemu okruhu zamestnancov.

Aby ste predišli ďalším nepredvídaným rizikám, musíte si navyše ustanoviť interný tím reakcie na núdzové situácie (BHV), Pracovník pohotovostnej služby spoločnosti je vyškolený na zaistenie bezpečnosti zamestnancov a zákazníkov v prípade núdze, a preto prispeje k bezpečnosti vašej spoločnosti. Sami si môžete určiť, ktorých a koľko ľudí vymenujete za pohotovostných dôstojníkov. To platí aj pre spôsob, akým bude spoločnosť v prípade núdzovej reakcie prebiehať. Musíte však brať do úvahy veľkosť vašej spoločnosti.

Monitorovanie a dodržiavanie

Napriek platným zákonom a predpisom sa v Holandsku každý rok stále vyskytujú pracovné úrazy, ktorým by mohol ľahko zabrániť zamestnávateľ alebo zamestnanec. Samotná existencia zákona o pracovných podmienkach sa nie vždy javí ako dostatočná na zabezpečenie zásady, že každý musí byť schopný pracovať bezpečne a zdravo. Preto inšpektorát SZW kontroluje, či zamestnávatelia, ale aj či zamestnanci dodržiavajú pravidlá zdravej, bezpečnej a čestnej práce. Podľa zákona o pracovných podmienkach môže inšpekcia začať vyšetrovanie, ak došlo k nehode alebo ak o to požiada zamestnanecká rada alebo odborová organizácia. Inšpekcia má navyše rozsiahle právomoci a spolupráca pri tomto vyšetrovaní je povinná. Ak inšpektorát zistí porušenie zákona o pracovných podmienkach, zastavenie práce môže mať za následok vysokú pokutu alebo trestný čin / ekonomický priestupok. Aby ste zabránili takýmto ďalekosiahlym opatreniam, je pre vás ako zamestnávateľa, ale aj ako zamestnanca vhodné dodržiavať všetky povinnosti vyplývajúce zo zákona o pracovných podmienkach.

Máte nejaké otázky týkajúce sa tohto blogu? Potom kontaktujte Law & More, Naši právnici sú odborníkmi v oblasti pracovného práva a radi vám poskytnú poradenstvo.

zdieľam