Transgresívne správanie na pracovisku

Transgresívne správanie na pracovisku

#MeToo, dráma okolo The Voice of Holland, kultúra strachu v De Wereld Draait Door a tak ďalej. Správy a sociálne médiá sa hemžia príbehmi o priestupkovom správaní na pracovisku. Aká je však úloha zamestnávateľa, pokiaľ ide o priestupkové správanie? Môžete si o tom prečítať v tomto blogu.

Čo je to priestupné správanie?

Transgresívne správanie sa týka správania osoby, pri ktorej nie sú rešpektované hranice inej osoby. Môže to zahŕňať sexuálne obťažovanie, šikanovanie, agresiu alebo diskrimináciu. Cezhraničné správanie môže prebiehať online aj offline. Konkrétne priestupkové správanie sa môže spočiatku javiť ako nevinné a nemalo byť obťažujúce, ale často poškodzuje druhú osobu na fyzickej, emocionálnej alebo mentálnej úrovni. Toto poškodenie môže dotknutej osobe spôsobiť vážne zdravotné problémy, no v konečnom dôsledku poškodiť zamestnávateľa v podobe nespokojnosti s prácou a zvýšenej absencie. Na pracovisku by preto malo byť zrejmé, aké správanie je vhodné alebo nevhodné a aké sú dôsledky prekročenia týchto hraníc.

Povinnosti zamestnávateľa

Podľa zákona o pracovných podmienkach musia zamestnávatelia zabezpečiť bezpečné pracovné prostredie. Zamestnávateľ musí prijať opatrenia na zabránenie a potlačenie priestupkového správania. Zamestnávatelia to bežne riešia dodržiavaním protokolu správania a menovaním dôverného poradcu. Okrem toho musíte sami ísť dobrým príkladom.

Vykonávať protokol

Organizácia musí mať jasno v tom, aké hranice platia v rámci podnikovej kultúry a ako sa riešia prípady, keď sa tieto hranice prekročia. Nielenže to zaisťuje, že zamestnanci budú menej často prekračovať tieto hranice, ale zamestnanci, ktorí sa stretnú s priestupkovým správaním, vedia, že ich zamestnávateľ ochráni a bude sa cítiť bezpečnejšie. Z takýchto protokolov by preto malo byť zrejmé, aké správanie sa od zamestnancov očakáva a aké správanie spadá pod priestupkové správanie. Malo by obsahovať aj vysvetlenie, ako môže zamestnanec nahlásiť priestupkové správanie, aké kroky zamestnávateľ po takomto nahlásení podnikne a aké sú dôsledky priestupkového správania na pracovisku. Samozrejme, je nevyhnutné, aby zamestnanci vedeli o existencii tohto protokolu a aby zamestnávateľ podľa toho konal.

Poručník

Vymenovaním dôverníka majú zamestnanci kontaktnú osobu, ktorá im môže klásť otázky a podávať správy. Splnomocnenec sa preto zameriava na poskytovanie poradenstva a podpory zamestnancom. Dôverníkom môže byť buď osoba v rámci organizácie alebo nezávislá mimo organizácie. Dôverník mimo organizácie má tú výhodu, že nikdy nie je zapojený do problému, čo môže uľahčiť prístup k nemu. Rovnako ako pri protokole správania, zamestnanci musia byť oboznámení s dôverníkom a ako ho kontaktovať.

firemná kultúra

Pointa je, že zamestnávateľ musí zabezpečiť otvorenú kultúru v rámci organizácie, kde sa o takýchto problémoch môže diskutovať a zamestnanci majú pocit, že sa môžu navzájom volať na zodpovednosť za nežiaduce správanie. Zamestnávateľ by preto mal brať túto tému vážne a ukázať tento postoj svojim zamestnancom. To zahŕňa podniknutie krokov v prípade, že sa predloží správa o cezhraničnom správaní. Tieto kroky by mali veľmi závisieť od situácie. Napriek tomu je dôležité ukázať obeti aj ostatným zamestnancom, že cezhraničné správanie na pracovisku nebude tolerované.

Máte ako zamestnávateľ otázky týkajúce sa zavedenia politiky o priestupkovom správaní na pracovisku? Alebo ste ako zamestnanec obeťou priestupkového správania v práci a váš zamestnávateľ nerobí dostatočné kroky? Potom nás kontaktujte! náš právnici v zamestnaní radi vám pomôžeme!

 

Law & More